زیبایی شناسی در درس ریاضی
علاقه
به هنر و توجه به زیبایی های طبیعت و زندگی یکی از جنبه های شخصیت انسانی
را تشکیل می دهد و این علاقه را می توان ، و باید از همان سال های نخست
تحصیل ، شکل دادو تقویت کرد . مبارزه با زیبایی و کشاندن کودکان و
نوجوانان به سمت پدیده های اندوه بار و تلاش برای دور نگه داشتن آنها از
زیبایی های درون و بیرون خود ، به معنای ستیز با طبیعت انسانی آن هاست ودر
بهترین صورت خود موجب یأس و سرخوردگی و یا عصیان و بی بند و باری می شود .
درس های ریاضی می تواند نقش عمده ای در شکوفایی زیبایی شناسی داشته باشد و
معلم با تجربه می تواند از هر فرصتی برای تقویت درک هنری دانش آموزان
استفاده کند و ظرافت بیشتری به روحیه ی زیبا شناسی آن ها بدهد . کودکان و
نوجوانان هر چیز جالب را دوست دارندو در ریاضیات ، موضوع های جالب و زیبا
،فراوان است .
ریاضیات دانشی است منطقی ، دقیق و قانع کننده و همه ی بخش های آن ، مثل
حلقه های زنجیر به هم پیوسته اند. سرچشمه ی تأثیر احساسی و هنری ریاضیات
را ، باید در قطعی بودن نتیجه گیری ها و عام بودن کاربردهای آن و هم چنین
، در کامل بودن زبان ریاضیات ، شاعرانه بودن تاریخ آن و در مسأله های
معمایی و سرگرم کننده ، جستجو کرد .